Rankulatorn

Rankulatorn är ett enastående samt synnerligen magnifikt verktyg för att utföra rankkalkyler. Givet en EGD PIN (spelarID) och en önskad rank så räknar verktyget ut poängsumman enligt reglerna för upprankning baserat på de matcher som finns inrapporterade i EGD. Det resultat som ges här medför inte automatiskt upprankning, men kan fungera som ett preliminärt besked innan rankingkommittén kontrollerat resultatet. Notera att partier från elektroniska turneringar, t.ex. Lag-EM, inte räknas enligt gällande regler.

Undantag: Enligt reglerna ska ett parti med mindre än 60 minuters huvudtid räknas som ett halvt parti, men rankulatorn tar för närvarande inte hänsyn till partilängd.

Sök spelare på namn

Ange minst 3 tecken i fältet Efternamn.

Sök spelare på EGD-pin

{{playerName}} Senast rankad som {{declaredRank.text}}

Resultat

Du uppfyller alla krav för att bli upprankad till {{desiredRank.text}} - starkt jobbat!
Du uppfyller inte alla krav för att bli upprankad till {{desiredRank.text}}.
  • Du har samlat {{bestRange.points.points}} poäng för att nå {{desiredRank.text}}. Poängen har du tjänat på {{bestRange.end-bestRange.start+1}} matcher f.o.m. {{bestRange.enddate | moment:'YYYY-MM-DD'}} (rond {{bestRange.endround}}) t.o.m. {{bestRange.startdate | moment:'YYYY-MM-DD'}} (rond {{bestRange.startround}}).
  • Du har för närvarande maximalt {{bestCurrentRange.points.basePoints}} poäng på {{bestCurrentRange.end-bestCurrentRange.start+1}} matcher (räknat f.o.m {{bestCurrentRange.enddate | moment:'YYYY-MM-DD'}} rond {{bestCurrentRange.endround}}). Du behöver {{requiredPoints(desiredRank) - bestCurrentRange.points.basePoints}} poäng till. Du har för närvarande inga poäng. Du behöver {{requiredPoints(desiredRank)}} poäng till.

Partier

Turnering Datum Rond Motståndare Rank Resultat Poäng Poängsumma Markera Nollställ markering
{{g.tournamentCode}} {{g.date | moment:'YYYY-MM-DD'}} {{g.round}} {{g.firstName}} {{g.lastName}} {{g.rank.text}} {{g.result ? 'Vinst' : 'Förlust'}} {{pointsForGame(g)}} {{pointsForMarkedGames($index)}}