Grattis Martin Li svensk mästare i Go 2017

SM i go gick i år av stapeln i Västerås under Kristi himmelsfärds-helgen. Det var en något tunn men ack så tapper skara på 17 deltagare som trotsade värmeböljan och gjorde upp om titeln Svenskmästare i go.

I år avgjordes Mästartiteln genom 6 ronder MacMaho där Martin Li Vann och gick obesegrad genom turneringen. Marc Stoehr kom på andra plats och Erik Ouchterlony på tredje. Sixten Rosager kom på 8:e plats och blir därmed Svensk juniormästare.

Det spelades även ett något inofficiellt (ej E.G.D rapporterat) blixt SM där Kim Johansson blev bästa svensk och därmed blixt mästare. Den turneringen van dock av Seong-Jin Kim 7D som var på besök och även gav parti genomgångar och gav några mycket uppskattade föreläsningar under turnings-dagarana (Ett stort tack till Marc för att han engagemang som gjorde detta möjligt.)

Förutom de något svala intresset gick turneringen väldigt bra ett stort tack till Västerås go-klubb för att de tog tid att arrangera SM och ett par väldigt roliga dagar i Västerås.

/Filip Pettersson

Tags: