Westeros Open 2019

Välkommna till Westeros Open i ny skepnad som går av stapeln xx-xx Februari.

Alla spelare kommer att bli uppdelade i adliga hus. Detta baseras på vilken klubb man spelar för. Bäst hus får ett vandringspris och bästa spelare i varje hus får pris. 1an, 2an och 3a får också pris. Vinnaren detta år får representera Sverige i nästa KPMC.

Spelplats
CuLTUREN
Sintervägen 6

Resväg
Med Bil:
Från E18: Sväng av vid Emausmotet och åk söderut mot centrum (Kopparbergsvägen). Sväng vänster vid de första trafikljusen (Östra Ringvägen). Sväng vänster vid nästa avfart (Trefasgatan) och parkera. Det finns många flaggstänger vid infarten.

Med tåg/buss:
Ta en promenad österut längs Södra Ringvägen (centrum är norrut). Vägen svänger norrut och fortsätter förbi en korsning (byter här namn till östra ringvägen). Vid en parkering finns det många flaggstänger; gå in där (det är  700 m-1 km totalt beroende på var fordonet släppte dig). Har du kommit till den andra korsningen med rödljus så har du gått för långt.

Tidsschema

Lördag 16 Februari
9:00-9:30 Registrering
09:30 Rond 1
12:30 Lunch
13:30 Rond 2
16:00 Rond 3
18:30 Middag
20:30 Övrig Aktiviet

Söndag 17 Februari

09:30 Rond 4
12:30 Lunch
13:30 Rond 5
16:30 Prisutdelning

Regler mm

• Det är en femronders MacMahon-turnering.
  • Japanska regler, komi 6,5 i jämna partier och 0,5 i handikappartier. Där startfältet börjar att tunnas ut sätts handikappribban.
  • Tiden är 60 minuter per spelare, därefter japansk byo-yomi med 2 perioder om 20 sekunder per drag.
  • Resultatet baseras på MacMahon Score och sedan SOS. Om SOS är lika så bestämmer inbördes mötes sedan SOSOS.
  • Lottningen baseras på gor.

Kostnad

Alla kostnader är inklusive avgift till Svenska Goförbundet
Är detta din första Go turnering(om du är svagare än 10kyu)                       0 kr
Under 18 år                                                                                                 150 kr
Spelare vars styrka som högst uppnår 10 kyu                                            150 kr
Övriga                                                                                                         300 kr

Logi
Gratis boende för de deltagare som vill. Vi tar betalt för eventuell frukost. Närmaste hotell är Valsaren (http://valsaren.se/). För övriga hotell se denna karta.

Det går inte att sova på spelplatsen mellan fredag och lördag. De som kommer på fredag kommer vi att ordna privat boende för. Se bara till att meddela oss innan ni kommer.

Anmälda

Om ni har frågor kan ni skicka dessa till:
Kim Johansson                                                  Leif Pettersson
0705245901                                                      0739783126