Göteborg Open 2018

Göteborg Open går i år av stapeln den 24:e till den 25:e november.

Årets upplaga av Göteborg Open kommer att få besök av en av de, just nu, mest populära go-lärarna i Europa, In-seong Hwang 8d. Vid den Europeiska go-kongressen i år, vid anslagen över dagens föreläsningar, satt en lapp där det stod "Om ni skall gå på In-seongs föreläsningar får ni se till att vara där i god tid innan, då de är så populära att ni annars riskerar att inte få plats". Det fick oss att inse att det borde vara dags att bjuda In-seong, som dessutom är rankad som den starkaste spelaren i Europa enligt EGD, till Sverige för att föreläsa här. Under Göteborg Open kommer In-seong att ge två föreläsningar, samt att vara tillgänglig för att ge partigenomgångar till de spelare som önskar under varje rond.

Turneringen spelas över fem ronder på lördag och söndag, med en 'uppvärmningskväll' med föreläsning och samkväm på fredagen. Det finns plats till att övernatta i lokalen för omkring 20 personer, med möjlighet att få frukost på plats på morgnarna. Det finns också ett hostel vägg i vägg med turneringen (Linné hostel) med priser från 400kr per natt för ett dubbelrum.

Göteborg Open brukar vara en turnering med många lägre rankade spelare och brukar passa bra för nybörjare att besöka. Förra året deltog det i turneringen, som exempel, 16 stycken double-digit-kyus. Det brukar också komma deltagare från runt 10 olika länder.

Hemsida med mer info samt anmälan finns på: Göteborg Opens hemsida

Hoppas vi ses i Göteborg!

Datum:
fredag, november 23, 2018 - 17:00 till söndag, november 25, 2018 - 18:00