Westeros Open 2018

Välkommna till Westeros Open i ny skepnad och ny årstid som går av stapeln 22-23 September.

Vi är glada för att Catalin Taranu, 5 dan pro, har tackat ja till att vara med under turneringen för partianalyser och lektioner.

Alla spelare kommer att bli uppdelade i adliga hus. Bäst hus får pris.

Spelplats:
CuLTUREN
Sintervägen 6

Resväg:
Med Bil:
Från E18: Sväng av vid Emausmotet och åk söderut mot centrum (Kopparbergsvägen). Sväng vänster vid de första trafikljusen (Östra Ringvägen). Sväng vänster vid nästa avfart (Trefasgatan) och parkera. Det finns många flaggstänger vid infarten.

Med tåg/buss:
Ta en promenad österut längs Södra Ringvägen (centrum är norrut). Vägen svänger norrut och fortsätter förbi en korsning (byter här namn till östra ringvägen). Vid en parkering finns det många flaggstänger; gå in där (det är  700 m-1 km totalt beroende på var fordonet släppte dig). Har du kommit till den andra korsningen med rödljus så har du gått för långt.

Tidsschema:
Lördag 22 september
9:00-9:30 Registrering
09:30 Rond 1
12:30 Lunch
13:30 Rond 2
16:00 Rond 3
18:30 Middag
20:30 Övrig Aktiviet

Söndag 23 september
09:30 Rond 4
12:30 Lunch
13:30 Rond 5
16:30 Prisutdelning

Regler mm

• Det är en femronders MacMahon-turnering.
  • Japanska regler, komi 6,5 i jämna partier och 0,5 i handikappatier. Där startfältet börjar att tunnas ut sätts handikappribban.
  • Tiden är 60 minuter per spelare, därefter japansk byo-yomi med 2 perioder om 20 sekunder per drag.
  • Resultatet baseras på MacMahon Score och sedan SOS. Om SOS är lika så bestämmer inbördes mötes sedan SOSOS.
  • Lottningen baseras på gor.
  • Vid försening av ankomst till sitt parti förlorar man antal minuter gånger 3 som man är försenad med. Exempel är du 5 minuter försenad får du starta med 15 min mindre main time. Detta för att undvika förseningar i spelschemat.

Kostnad:

Alla kostnader är inklusive avgift till Svenska Goförbundet
Är detta din första Go turnering(om du är svagare än 10kyu)                       0 kr
Under 15 år                                                                                                     0 kr
Under 18 år                                                                                                 150 kr
Spelare vars styrka som högst uppnår 10 kyu                                            150 kr
Övriga                                                                                                         300 kr

Logi:
Gratis boende hos Westerosi. Det finns dusch och det är gratis (och uppmuntras). Vi tar betalt för frukost. Närmaste hotell är Valsaren (http://valsaren.se/). För övriga hotell se denna karta.

Det går inte a sova på spelplatsen mellan fredag och lördag. De som kommer på fredag kommer vi att ordna privat boende för. Se bara till att meddela oss innan ni kommer.

Mat:

Vi kommer att ta upp anmälan för gemensam middag på Choys Garden på lördagskvällen.

Anmälan:
Anmälda

Om ni har frågor kan ni skicka dessa till:
Kim Johansson                                                  Leif Pettersson
0705245901                                                       0739783126